Przyszłość polskiego szkolnictwa zawodowego

Przyszłość polskiego szkolnictwa zawodowego zależy od współpracy szkół z firmami. Chodzi o zaangażowanie pracodawców w prace nad przygotowaniem modeli i programów kształcenia, wprowadzenie praktyków do szkół i tworzenie rozwiązań zachęcających firmy do uruchamiania miejsca praktyk zawodowych – uważa Polska Konfederacja Prywatnych Przedsiębiorców  Lewiatan.

„Niezbędne jest przy tym promowanie kształcenia na kierunkach zgodnych z potrzebami rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem promocji szkolnictwa zawodowego. Wiele badań, w tym m.in. Banku Światowego pokazuje, że dzisiejsze oczekiwania pracodawców nie skupiają się tylko i wyłącznie na pozyskiwaniu absolwentów posiadających kwalifikacje twarde, stricte zawodowe. Kluczowe dla potrzeb rynku pracy jest również kształtowanie kompetencji miękkich i odpowiednich postaw, takich jak: uczciwość, odpowiedzialność, czy dyscyplina. Miejsce, w którym powinno się kształtować takie kompetencje to przede wszystkim szkoła i uczelnia, ale również instytucje, w których kształtuje się pokolenie najmłodszych Polaków, takie jak przedszkola, a nawet żłobki” – mówiła Małgorzata Rusewicz, dyrektorka departamentu Dialogu Społecznego i Stosunków Pracy PKPP Lewiatan.

Autor

jantos

Moje życie zawodowe jest z pracą ze studentami. Ukończyłam dwa fakultety, ale już pod koniec drugiego rozpoczęłam pracę na uczelni (najpierw na AGH, potem przez 40 lat na Uniwersytecie Jagiellońskim). Ale także przez 23 lata prowadziłam działalność gospodarczą, byłam członkiem prezydium Izby Przemysłowo - Handlowej w Krakowie ; przez 22 lata byłam radną Krakowa (wiceprzewodniczącą Rady Miasta, a potem przez dwie kadencje przewodnicząca Komisji Kultury)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *