W Polsce 15-letnie dziewczynki w badaniu PISA (międzynarodowa metoda porównująca w różnych krajach kompetencje uczniów) w 2009 roku dogoniły chłopców w matematyce, przegoniły ich w myśleniu naukowym, a w czytaniu i interpretacji tekstów powiększyły przewagę, która już wcześniej była gigantyczna. W Polsce na uniwersytetach przewaga kobiet jest znaczna (prawie 60%). Zdaje się, że zaczyna być społecznym problemem brak motywacji chłopców do nauki. Sama to widzę na moich zajęciach na Uniwersytecie Jagiellońskim: mężczyzn jest coraz mniej (i to na różnych wydziałach). Na Uniwersytet wybierają się ci, którzy mają największą ilość punktów po zdanej maturze. Jednak wciąż kobiety mają większy problem ze znalezieniem pracy i jak pokazują dane GUSu – wciąż mniej zarabiają, niż mężczyźni. Przede wszystkim najważniejsze jest zastanowienie się nad tym, co z motywacją do nauki chłopców. Dystans wciąż się powiększa.
Motywacja chłopców
Autor
jantos
Moje życie zawodowe jest z pracą ze studentami. Ukończyłam dwa fakultety, ale już pod koniec drugiego rozpoczęłam pracę na uczelni (najpierw na AGH, potem przez 40 lat na Uniwersytecie Jagiellońskim). Ale także przez 23 lata prowadziłam działalność gospodarczą, byłam członkiem prezydium Izby Przemysłowo - Handlowej w Krakowie ; przez 22 lata byłam radną Krakowa (wiceprzewodniczącą Rady Miasta, a potem przez dwie kadencje przewodnicząca Komisji Kultury) Zobacz wszystkie wpisy opublikowane przez jantos